Aku TAK Percaya……arghh!!!

Sakit hati aku tengok piala dunia tahun ini, semua pasukan yang aku sokong hancur kecundang dan kalah mereka pun bukan kalah tanding tetapi kalah yang tidak munasabah.
Pada pusingan pertama dan kedua German dan Argentina begitu gagah tetapi akhirnya Argentina kalah teruk di tangan German dan German yang begitu hebat membantai pasukan Australia, England dan Argentina dengan 4 gol akhirnya semalam cara permainan mereka seperti ‘Spain game ni kau punya’.
Dari peringkat suku akhir aku dah dengar khabar angin, tahun ini yang  menjadi juara sama ada Spain atau Holland, kerana dalam sejarah mereka belum pernah menjulang piala dunia! Khabar ini mengingatkan aku kembali di peringkat akhir pada tahun 1998 , pertandingan di antara pasukan Brazil dengan France,  Brazil pasukan yang hebat pada musim itu kecundang di tangan France tuan rumah dengan menimbulkan seribu macam persoalan kepada semua, kenapa dengan Brazil pada malam itu.
Hai patutlah ada kawan aku dari minat bola sampai malas nak tengok bola lagi, sakit hati katanya. Tetapi memandangkan piala dunia datang hanya empat tahun sekali aku tetap tunggu walau pun sakit hati aku dibuatnya.
Tahun ini, tak kisalah siapa yang juara, Spain ke Holland.

About bintangzohra

I am who I am and I do what I have to do. My worship, my sacrifice, my living, my dying are for HIM

Posted on July 8, 2010, in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Memang sakit hati… Geram geram geram!!!!

Leave a Reply

