Ahlan Wa Sahlan Ramadhan Almubarak 1432H – 2011M

Selamat menyambut bulan Ramadhan kepada semua umat Islam di serata dunia dan juga kepada segala makhluk di semesta alam. Semuga bulan puasa kali ini, Allah SWT memberi kita kekuatan zahir dan batin supaya kita dapat menjalankannya dengan sempurna, dan kita sentiasa di dalam peliharaanNYA serta bersyukur di atas limpahan rahmatNYA yang tiada henti terhadap kita.

Hadith Qudsi:

Semua amal perbuatan anak Adam itu untuk dirinya sendiri, kecuali puasa, kerana sesungguhnya puasa itu untuk AKU dan AKU sendiri yang akan membalasnya.

Tiap-tiap ibadah balasannya adalah syurga, sedangkan puasa balasannya bertemu AKU.  –  HR  MUSLIM

Sebagai makhluk kita selalu lupa, segala kejayaan dan kemewahan, kita sangka itu adalah dari hasil usaha kita sendiri, sedangkan itu semua adalah anugerah YANG MAHA ESA. Kita menyangka juga bahawa segala amal perbuatan kita semata-mata menjamin kita ke syurga, tetapi tanpa RAHMATNYA kita tidak akan kemana.

Allah SWT berfirman: Masuklah ke syurga dengan rahmatKU.

 Dalam atsar riwayat ath-Thabrani dalam al-Kabir disebutkan bahwa Ibnu Mas’ud berkata, “Rahmat akan selalu dilimpahkan kepada manusia. Dan pada hari kiamat nanti iblis merasa perlu menepuk dadanya demi melihat rahmat Allah dan syafaat yang Dia berikan kepada hamba-hamba-Nya yang dikasihani-Nya.”

Diriwayatkan oleh Tirmidzi, dari Anas bahwa Nabi saw bersabda, `Allah berfirman, `Keluarkanlah dari neraka orang yang pernah mengingatAku barangsehari pun, atau yang pernah takut kepada-Ku dalam satu kesempatan sekalipun. “

Sesungguhnya jawaban orang-orang mu’min, bila mereka dipanggil kepada Allah dan Rasul-Nya agar Rasul mengadili diantara mereka ialah ucapan “Kami mendengar dan kami patuh”. Dan mereka itulah orang-orang yang beruntung. –  An nuur : 51

 Sebagai hambaNYA kita wajib; ‘sami’na wa atho’na’ – kami mendengar dan kami patuh.
Semuga kita termasuk di dalam gulungan mereka yang berkenaan. Amin

Religious Myspace Comments


About bintangzohra

I am who I am and I do what I have to do. My worship, my sacrifice, my living, my dying are for HIM

Posted on July 31, 2011, in Mutiara/Words of Wisdom and tagged . Bookmark the permalink. 20 Comments.

  1. Selamat malam mbak Bintang,

    Kepada mbak Bintang dengan segenap keluarga saya ucapkan SELAMAT NENUNAIKAN IBADAH PUASA RAMADHAN. SEMOGA IBADAHNYA BERJALAN LANCAR DARI AWAL SAMPAI AKHIR DAN DITERIMA ALLAH SWT.

  2. Terima kasih Eyang,
    Semuga Allah memberi kemudahan dan kelapangan untuk kita menunaikan ibadah ini.

  3. Selamat menunaikan ibadah puasa bu..
    Gak terasa ramadhan sudah datang lagi. Semoga kita bisa memaksimalkan ibadah kita di bulan mulia ini.
    Mohon maaf kalau ada salah dan hilaf..😀

  4. halo teh bintang.. selamat siang. selamat menjalankan ibadah shaum, semoga amal ibadahmu diterima dan hidupmu diperindah olehNya.

  5. Selamat menunaikan ibadah puasa mbak…
    semoga selalu dalam ridho-NYA. amin…

  6. bismillah …
    meminta maaf tidak menjadikan kita HINA
    memberi maaf juga jangan membuat diri kita BANGGA
    TAPI saling memaafkan membuat kita MULIA
    dari hati yang paling dalam kami sekeluarga memohon ma’af atas segala kesalahan. yang tak pernah luput sejak terbit matahari hingga tenggelam.
    mari siapkan diri dan keluarga dengan ILMU dan IMAN menyambut dan menyusuri NIKMATNYA RAMADHAN DENGAN PAHALA YANG BERLIPAT-LIPAT.
    MARHABAT YA RAMADHAN ….

    ****************
    bchree dan keluarga😀😀😀🙂
    lumajang, jawa timur, indonesia

  7. Mari Nikmati Indahnya Ramadahan dengan Bonus Pahala berlipat-lipat
    Marhaban ya Ramadhan 1432 H

  8. Assalamualaikum. Kunjungan di bulan suci Ramadhan, sekaligus mau mengucapkan selamat berpuasa kepada Mbak Bintang Zohra. Semoga senantiasa diberikan kemudahan, kesehatan, dan memperoleh derajat takwa.

  9. Terima kasih atas ucapannya dan doanya. Dengan RahmatNya juga semoga kita dikurniakan kejayaan, kebahagiaan dan keselamatan dunia dan akhirat. Amin.

  10. Assalamu’alaikum….
    Selamat menunaikan ibadah puasa Mba’ Zohra
    Marhaban ya Ramadhan 1432 H😛

  11. Assalaamu’alaikum wr.wb, sahabatku, Zohra…

    Apa khabar ? Didoakan sihat dan bahagia dalam menjalani ibadah puasa yang dipenuhi dengan ganjaran yang melimpah luah dari Allah swt. Maafi saya juga kerana sudah lama tidak bertandang ke blog Zohra. Mudahan silaturahmi antara kita, tetap terjalin baik dan erat walau hanya di maya pada pertemuannya.

    Ramadhan adalah bulan Allah yang tentu sekali mempunyai keistimewaan tersendiri berbanding bulan2 lain dalam islam. setiap apa yang dilakukan oleh hambanya akan diganjari mengikut kehendak Allah tanpa ada batasannya. Marilah kita merebut peluang yang datang setahun sekali dari setiap izin Allah atas umur kita semua.

    Selamat berpuasa dan salam mesra selalu dari Sarikei, Sarawak.😀

    • Mualaikumsalam wr.wb,
      Alhamdulillah saya sekeluarga di sini sihat-sihat sahaja, mudah-mudahan sihatnya biar sampai habis puasa.
      Insyallah silaturahmi diantara kita berterusan walauppun hanya bersua tulisan di blog masing-masing dan kadang-kadang pun saya jarang berkunjung ke blog Fatimah, tak lah bermakna saya lupakan awak ye.

      Ramadhan disamabut hanya setahun sekali, bertuahlah rasanya jika kita dapat hayati dan lakukan apa yang diperintahkan oleh Allah swt. Semuga kita sentiasa di dalam peliharanNYA.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s