Info Dari Falak Online, aku terlepas

venus&mercury

Venus&Mercury

Info ini aku dapat dari Falak-Online, bukan untuk hari ini atau akan datang, tetapi kejadian yang telah berlalu sebulan dahulu.
Planet Venus dan Mercury merewang-rewang di langit petang selepas Maghrib. Simulasi video ini menunjukkan perubahan posisi kedua-dua planet ini sepanjang 10 hari, bermula hari ini 11.11.11 sehinggalah ke 21.11.11

Memanglah aku nampak jelas kedua-dua bintang ini berkerlapan di ruang angkasa di sebelah barat pada waktu itu, cuma tak tahukan yang itu venus dan mercury. Dalam hati ada berkata, Venus ke tu, tapi yang lagi satu tu apa? Satellite agaknya.Aku pun tak ambik tahu walaupun teringin sangat untuk melihat venus dengan mata kepala sendiri.Sayangnya aku terlepas, bukan terlepas tengok tapi terlepas dapat tau yang itu sebenarnya venus dan mercury. Alahai…nama aje BintangZohra tapi bila Zuhrah muncul tak tau, sedih!!! 

About bintangzohra

I am who I am and I do what I have to do. My worship, my sacrifice, my living, my dying are for HIM

Posted on December 11, 2011, in Astronomy, My diary and tagged , , . Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Bagus banget… baru sekarang aku bisa melihat🙂

Leave a Reply

