ala comel-comel

AuratWanitaFatima1CabaranHaji10

Yang di tengah, berkaca mata dan bertudung putih itu Umi, :DNeni di mana ? Oh.. di sebelah Umi, pakai tudung hijau. ;)   Saya ditemani juga oleh BintangZohra, Kakaakin (di belakang sekali), Mintarsih, Monda (di sebelah saya), EviUmmu ElNurien (di depan saya) Mila, Idah Ceris dan Chrismanaby (di depan sekali). Maaf, tidak sempaat ambil foto teman-teman yang lain. Lain kali sahaja. :D
Siti Fatimah Ahmad
http://webctfatimah.wordpress.com

Itulah saya yang memakai tudung biru, comelkan.
Amboi menawan sungguh gadis-gadis dan… ibu-ibu yang di dalam gambar di atas.
Inilah imiginasi Siti Fatimah, teman bloger saya dari Serawak terhadap rakan-rakannya yang  sememang kami semua tidak pernah bersua muka, hanya melalui blog ini sahajalah kami menegur sapa, berkongsi pendapat dan bersilatur rahim.

Alahai Fatimah, kalaulah wajah saya seperti  itu ….WOW!!!

Tulisan yang sampaikan oleh Fatimah  berkenaan aurad wanita. Dapat kita lihat sekarang bagi sesiapa yang menutup aurat tetapi mereka menggayakannya mengikut tren yang hampir sama seperti tidak menutupnya langsung.
Pengalamannya sewaktu di tanah suci juga ada dikongsi bersama, sedih mendengarkan keadaan sesetengah wanita  yang mengabaikan hukum walaupun mereka sedangkan melakukan ibadah haji.

About bintangzohra

I am who I am and I do what I have to do. My worship, my sacrifice, my living, my dying are for HIM

Posted on January 23, 2013, in Excerpt/Petikan and tagged . Bookmark the permalink. 6 Comments.

  1. assalamu alaikum
    mbak zora. wah betul memang kita hanya dipertemukan Allah di dunia maya saja, namun insyallah tidak akan mengurangi hikmah silahturahmi mbak zora.
    salam manis dari kudus,indonesia.

    • Mualaikum salam,

      nampaknya saya ada teman baru dari kudus indonesia,
      selamat berkenalan mintarsih terima kasih kerana kemari,
      insyaallah saya akan berkeunjung ke blog kamu untuk silaturahmi.

  2. Assalaamu’alaikum wr.wb, sahabatku Zohra…

    Subhanallah walhamdulillah, terima kasih atas perhatian yang baik dari Zohra dengan memanjangkan cover posting saya di sini. Rasa terharu dan bahagia sebati dalam hati atas penghargaan Zohra.😀

    Walaupun hanya sekadar ilustrasi, tetapi apa yang tersirat di dalamnya sangat berharga iaitu penghargaan kasih sayang kepada semua sahabat yang sudi menjalinkan silaturahmi walaupun kita tidak pernah bersua muka.

    Hehehe… insya Allah, kita semua akan kembali muda dan cantik secantik-cantiknya di syurga nanti. Aamiin Allahuma Aaamiin.

    Semoga persahabatan dan silaturahmi ini akan selalu indah dan terjaga baik dalam persaudaraan Islam yang suci.

    Salam manis dan mesra buat Zohra dari Sarikei, Sarawak.😀

    • Mualaikum salam wr wb,

      Saya yang berbesar hati Fatimah, kerana awak sertakan saya di dalam sesi foto ini, malahan saya bertambah seorang kawan lagi.
      Semoga persahabatan ini mendapat berakah dan menambah ilmu di antara satu sama lain.

      Salam mesra dan semakin erat perhubungan kita,
      keep maintain ibu-ibu biar nampak muda hehe

  3. Assalamualaikum Bintang Zohra,

    Duh terima kasih atas fotonya. Kita cantik semua ya..Love that hehehe…

Leave a Reply

