Dewasa Bersama Lagu Celine Dion 1

Lagu-lagu Celine Dion mula popular pada tahun 1995 di Singapura. Penyanyi berasal dari Canada telah merakamkan sembilan album bahasa Prancis dan mula merakamkan lagu Inggeris pada tahun 1990. Theme song Beauty and the Beast telah mencapai hit no 1 pada tahun 1992.

Setiap minggu aku akan menanti untuk menonton video clipnya di kaca tv . Lagu yang paling aku gemari – no 1 : Because You Love Me, kemudian The Power of Love dan Coming Back To Me Now.

Ketika itu aku sudah pun berumahtangga. Serangkap lyric The Power of Love memang tidak boleh aku lupakan I’m your lady and you’re my man, Whenever you reach for me
I’ll do all that I can
bertukar apabila dinyanyikan oleh suami sambil menatapku dengan penuh perasaan dan beraksi sebagai penyanyi – you’re my lady and I’m your man. Whenever you reach for me I’ll do all that I can, the power of love…
Video clip lagu ini tidak berapa menarik bebandingkan dengan lyriknya, kerana itu aku pilih video beserta lyric  untuk dimuatkan di sini.

The Power of Love

The whispers in the morning
Of lovers sleeping tight
Are rolling like thunder now
As I look in your eyes

I hold on to your body
And feel each move you make
Your voice is warm and tender
A love that I could not forsake

Cause I’m your lady
And you are my man
Whenever you reach for me
I’ll do all that I can

Even though there may be times
It seems I’m far away
Never wonder where I am
Cause I am always by your side

Cause I’m your lady
And you are my man
Whenever you reach for me
I’ll do all that I can

We’re heading for something
Somewhere I’ve never been
Sometimes I am frightened
But I’m ready to learn
Of the power of love

The sound of your heart beating
Made it clear
Suddenly the feeling that I can’t go on
Is light years away

Cause I’m your lady And you are my man
Whenever you reach for me
I’ll do all that I can

We’re heading for something
Somewhere I’ve never been
Sometimes I am frightened
But I’m ready to learn
Of the power of love

About bintangzohra

I am who I am and I do what I have to do. My worship, my sacrifice, my living, my dying are for HIM

Posted on May 18, 2012, in My diary, songs and lyrics and tagged , , . Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Salam sejahtera sahabatku…

    Saya paling suka dengan lagu The Power Of Love ini. Liriknya sangat menarik dan bermakna. Cuma mahu menguasai nyanyiannya tidak ada potensi ke arah itu..hehehe.

    Tarikan suara yang halus tinggi dan merdu dalam kepesonaan iramanya benar-benar menggugah hati. Saya juga suka cara Celine Dion menyampaikan lagunya. Bersungguh-sungguh dan menikmati apa yang dilagukannya. penuh penghayatan.

    Tidak semua orang dapat melagukan nada tinggi sesebuah lagu tetapi Celine Dion antara yang terbaik dalam hal ini.

    Senang dapat mendengar lagu ini di sini. Hmmm… pasti lagu ini ada kenangan manis buat Zohra ya ? 😀

    Salam mesra dari saya.

    • Sejahtera juga untuk mu dan ahli keluargamu di sana.

      Hai.. agaknya kalau saya nyanyi lagu Celine Dion, bergegear rumah dan isinya sekali .
      ‘Because you love me’ adalah pilihan saya dari dulu hingga kini, InsAllah saya akan muatkan di blog ini pada hari yang sesuai dengan lyriknya itu.

      Biasalah Fatimah, kalau ada cerita disebalik lagu, tersenyumlah dibuatnya.
      Suami saya memang suka ubah-ubah lyrik, tujuannya untuk menyakat kami semua.

      Jumpa lagi lain kali, salam bahgia dari jauh 😉

Leave a comment